כתוב באבות אל תרבה שיחה עם האישה-באשתו אמרו
ראיתי באתר הידברות הם כותבים שזה גם עצה פסיכולוגית שלא יחשוף את החולשות שלו.יעקב שקולניק כותב שכדי להשקיע בקשר בזוגיות צריך הרבה שיחות-נפש..איך זה מסתדר פליז.2-מה יעשה גבר שבגלל אידואולוגיה לא רוצה לשבת ליד אישתו באוטובוס אבל היא ממש נפגעת מזה.. כי אצלה זה יותר תחושת שייכות..אודה לך מאד אם תענה לי
שלום לך,
אני יענה קצר ולענין.
קודם כל הידברות זה לא יעקב שקולניק וכבודם במקומם.
אל תרבה שיחה עם האישה- זה דווקא כשאין צורך וזה מיותר! כפי שמבואר באגרות קודש של החזו"א.
לגבי האידיאולוגיה
אני ממש לא רוצה להתערב באידיאולוגיה ובהנהגות
אבל תחשוב על האידיאולוגיה שנקראת בין אדם לחברו ועל מלבין פני חברו ברבים.
אם אתה מכיר אידיאולוגיה שבכחה להתגבר על בין אדם לחברו (לא דין והלכה אלא "אידיאולוגיה") אז אין לי תשובה בשבילך!
בין אדם לחברו ומלבין פני חברו וזוגיות טובה זו הלכה!
ומקומות ישיבה באוטובוס זה הנהגה!
מקווה שהסברתי טוב 🙂
בהצלחה יעקב
לגלות עוד מהאתר הרב יעקב שקולניק - יועץ נישואין
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
37 Responses
מה קשור בין תחושת שייכות למלבין ?
הוא רשם שהיא נפגעת…. היא נפגעת כי לדעתה אם הוא יושב לידה זה תחושת שייכות ואם לא אז הוא דוחה את המצב של השייכות בינהם, מכירה מקרוב… בעלי גם כן ברוב הפעמים לא יושב לידי לצערי, וזה מאד פוגע במיוחד שאני רואה זוגות אחרים עם הרבה ילדים שמתעקשים לשבת אחד ליד השני … זו גם הזדמנות להיות קצת ביחד אם יושבים באוטובוס… הרגשה טובה ומקרבת
ראשית כל אני רוצה להודות על כל החומר הנפלא
לגופו של עניין א-המקור למה שכתבו בהידברות הינו בפירוש ברטנורא שם אך כמובן שהרב צודק תלוי מה ואיך ב-לכבד גדרן של גדולי הדור הינו הלכה ואין לאשה שום זכות להיפגע מזה כמובן שהבעל צריך לעשות את זה בצורה מקצועית ובנועם בכל זאת אם הוא עדיין לא עבר את הקורס אין לו שווווווווווום היתר לזלזל בגדר זה ג-האוטובוס אינו המקום הראוי בכללללללללללללללל לשיחות נפש זה מגעיל ודי למבין ד-מופסק בשו"ע אבהע"ז שאסור לעשות מעשה אישית בשוק ומקובלני שכל אלו בכלל זה
לשבת יחד זה תלוי איזה רבנים..
אם באים בשם התורה אז מציע שיילך לאותם רבנים וישאל דעת תורה ויספר שאשתו נפגעת ממנו ושזה עושה מוסיף מרירות לחיים שלהם (הרי הוא לא סתם שואל שאלה שולית.. כי משעמם לו)
הרעיון זה הכיוון חשיבה
אם זו שאלה רוחנית אז לפנות לרב לא אלי…
המקור לדברים הוא אכן בפרוש הברטנורה בפרקי אבות, כמו שציינו כאן.
ורציתי קצת לפרט, הוא כותב שם שהבעל לא ירחיב עם אישתו על הכשלונות שהיו לו בחברה, כדי שהיא לא תזלזל בו, וכמובן זה נכון גם ההפך.
בד"כ אשה חושבת, זה האדם הכי קרוב אלי אז למי אספר את לבי? וגם כך הבעל.
אבל הכלל הוא "שנראה מעלת חברנו ולא חסרונם", וגם לראות במעלת בן הזוג ולא בחסרונו זה כלל חשוב לשלום בית. וכדי שזה יקרה צריך להמעיט לספר בחסרון עצמנו, גם בפני בן הזוג, ולהאמין בטוב שבנו.(זו לא גאוה, אלא ערך עצמי חיובי) ואז נקל על בן הזוג, שגם הוא יראה בנו את הדברים הטובים וזה ירבה את האהבה והשלום.
אתה מדבר לא יפה, ברור שיעקב צודק אם תשאל רב מה עדיף ברור שהוא יגיד לך שעדיף לשבת לידה באוטובוס ושלא תפגע ויש לה המון זכות להפגע כי זה דבר נורמלי שתשב לידה וזה זכותה לבקש את זה ואשה חשובה מהכל!!! וכמובן גם שלום בית.
ראשית כל תודה להרב על כל החומר הנפלא
ולגופו של עניין א-מה שכתבו בהידברות מקורו טהור בברטנורא שם אך כמובן שהרב צודק שתלוי איך כמה מה מתי ב-לכבד גדרן של גדולי הדור הינו הלכה והפורץ וכולי ואין לאשה זכות להיפגע ג-האוטובוס אינו המקום הנכון בכללל לשיחות נפש בין מצד הצניעות בין מצד מידות דרך ארץ
בכל אופן על הבעל לעשות את זה בצורה מכבדת
אני תמיד קוראת את הפוסטים שלך ממש בשקיקה ונהנית מאוד מהחומר ומהגישה,
הפעם הייתי מופתעת, אא"כ מישהו נכנס לחשבון שלך וכתב את התגובה בשימך 🙂
פשוט יש כאן ניסוח שאני לא רגילה לקרוא אצלך – רק הנהגה, אמנם לא כתבת את הרק אבל הוא צועק מהניסוח.
אני חושבת לפי מה שאני מכירה מהפוסטים האחרים שלך שהיה יותר מתאים לך להסביר ולהדגים איך מסתדרים עם ההלכה וההנהגה ביחד, כלומר לא יושבים ליד האישה אבל מדברים איתה על זה ומסבירים לה ומפצים בדרך אחרת.
זה בדרך כלל יותר סגנון התשובות שלך.
מאמינה שיש עוד אנשים שזה מפריע להם.
תודה על ההארה
יתכן שלא הרחבתי מספיק.
גברתי תקרא את פרק כ' (משקל החסידות) במסילת ישרים ואני חושב שמשם ואילך הדברים שלי יובנו מאוד מאוד טוב… 🙂
אם השואל היה שואל לגבי לשבת בגברים ולהלהיב את אשתו בנשים אני מבין איפה נכנס כאן מלבין חברו וכ"ו
אבל כשהוא שואל לגבי לשבת ליד אשתו , אני מבין שיש אנשים שלא התחנכו לחשוב על אחרים
אבל זה לא אחרת מפרזיטיות אנוכיות ואי מחשבה על האחר
לפעמים יושבים באוטובוס בחורים בני 19/20 ולפעמים גם 22/23 ולפעמים גם סתם זוגות שאין להם שלום בית הכי טוב וד"ל
ורק שלא יבוא משהו ועוד יאמר שזה תורה וללמוד אני צריך ושאנשים ילמדו שלום בית ,
שלום בית לומדים אצל יעקב שקולניק כשזה מדובר בחוסר מידה ,ומידה ולא אז זה עבודת המידות .
שלום בית לא לומדים באוטובוס.
לך תדע מה עוד הם ירצו לעשות באוטובוס בשם המלבין פני חברו
לדעתי אם זה זוג ש 23 שעות ביממה עסוקים מעל לראש ונותר להם רק השעה היחידה שהם באוטובוס שיפנו לרב לשאול מה לעשות
אבל במידה ויש להם עוד קצת זמן ובכל זאת היא נפגעת שיפנו או להרב יעקב שקולניק או לפסיכולוג
אני מנצל את זה להגיב כאן היות שלומר את זה באוטובוס זה לא חוקי , ואני לא חושב שהחוק נועדה בשביל לדאוג לשלום בית של הזוגות אלא ……
אז כאן זה באמת הזדמנות לומר דעת גדולי ישראל
צודק ב-1000%…
חברים תפסיקו לבלבל את המוח יעקב צודק לשבת באוטובוס ליד אשתך זה לגיטימי לחלוטין נכון שיש ציבור חסידי שזה פחות מקובל אבל חוץ ממנו כולם יושבים אחד ליד השני.
זה דבר הכי נורמלי והכי הגיוני והכי צנוע בעולםםם.
ותפסיקו לומר דברים שאין להם שום מקור בהלכה
אין שום בעיה לשבת אחד ליד השני!!!!!!
זה מה שקורה שמתעקשים על הפרדה מוגזמת. יושבים לא ביחד אבל העיניים משוטטות, מה עשינו? אפשר להבין שיש דעת תורה שונה, אבל להכיר בזה שזו שיטה חריגה ולא להפוך את הנורמלי ללא לגיטימי. ואגב, לא צריך להגיע להלבנת פנים בשביל לשבת ביחד זוג באוטובוס [למי שאין לו הוראת רב שונה כמובן], צריך בשביל זה פשוט להיות נשוי. כשזוג מדבר בינו לבין עצמו זה לא פריצות ולא עושה רע לבחורים חוץ ממי שמאוד מחפש את זה
דע לך יהודי יקר – שהפסוק "כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" נאמר על כל אחד, גם עליך… ואגב – נגיד שאין הרהורים – מי הרשה לך לפרוץ את הגדר שקבעו גדולי ישראל – גברים קדימה נשים פנימה, מה שנקרא "מהדרין" ???
מאיפה היומרה הזו להחליט שכולם נוהגים כך???
יש מספיק יהודים יר"ש שלא נוהגים כך ולא נופלים ממך, צדיק,
יש אנשים שגם לללכת ברחוב ביחד אסור, אתה נוהג כך???
לדעתם אתה פושע אם לא…..
1.
והבחורים ?
2.
בדיוק ע"ז דיברו על אילו שלא נוח לשבת ליד לכל אחד יש מצבים …?
3.
ככל הנראה הכותבת היא אישה וד"ל
4.
לחילונים אכן יותר קל בעניין הזה וד"ל
5.
זה בדיוק העניין צריך לדעת מי החריג ומי הנורמלי
לשבת ליד האשה באוטובוס בא על חסכים ארחים בזוגיות
בני זוג שיש להם זוגיות טובה ובריאה
לא מחצינים אותה באוטובוס
בטח לא בקוים של הציבור החרדי
עדיין לא הצלחתי להבין למה אנשים פה כל כך חושבים שמי שרוצה לשבת ליד בן הזוג זה בשביל להחצין את הזוגיות שלו או בשביל לעשות דברים שצניעות יפה להם…. יש אנשים שאין להם זמן לדבר עם בן הזוג. וגם אם יש זה לא ברוגע כמו באוטובוס… אפשר להתעצבן על כך שזוגות מחצינים זוגיות באוטובוס, אבל לצאת על זה שזוג יושב אחד ליד השני כדי לדבר קצת יותר ברוגע …. ממש לא נכון…..
את האמת – מי שאשתו נפגעת כשהוא לא יושב לידה זה מראה על כך שאשתו מרגישה מנותקת ממנו . בד"כ מי שאשתו מרגישה מחוברת ומשוייכת אליו אזי היא יכולה לספוג את זה שמטעמים אידיאולוגיים הוא לא לידה , ואגב מובא בחת"ם סופר שאישה שבעלה רוצה להחמיר על עצמו כשיש שאלה מורכבת – רשאי הבעל כיוון שהאישה נהנית שבעלה מתעלה מעבודת ה', וז"ל "ומה שהיא צועקת-כיון דהשתא היא דאיתרעי [שרע לה עכשו – תרתי משמע…]" . מה שבטוח – שאין שום סיבה שכיון שבני זוג רוצים לשבת א' ליד השני אז כל הנוסעים אמורים להכשל בהרהורים, וכן האוטובוס לא אמור להפוך למעורב חילוני – כאשר יושבת אשה בין גברים או גבר בין נשים .ועוד משהו?! -"כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא "נאמר גם על אלו שחושבים כי כל הלכות שמירת עיניים הם המלצה בלבד – אי אפשר להיות חרדי בלי הקפדה על מינימום הלכות.נקודה.
לא הבנתי מה לא ברור??
כל אחד כפי מנהגו, יש כאלה שמלכתחילה אצלם לשבת ליד הבן/ הבת זוג באוטובוס ויש כאלו שלא
אצל ליטאים אין שום בעיה בכך וקהילות חסידיות מסוימות נהגו שלא.
מה הקטע להתווכח על זה?
מנסים להסביר מה היה לולי התורה .
אם היה רק דרך ארץ . ללא תורה .
מה הסברה אומרת .
עוד שמעתי דעת תורה שמתירה את זה .
ואם כן אז כנראה שיש להם רכב פרטי ולא יודעים על מה מדובר .
בכל מקרה לי לא ידוע על אחד שמתיר
יכול להיות שיש כאילו שנקטו בלשון יותר רכה , אחרי הכול זה לא הלכה ברורה
אבל מתיר לכתחילה ? לא שמעתי
בגדר של הרחק מו הכיעור זה בטח נכנס
זה דבר לא יפה וגם לא נתון לוויכוח מהצד שזה מכוער ולא נתון לחרדים בכלל, גם הלטאים נכללים על הציבור החרדי…, רוצים להנות אחד מהשני? תהנו בבית, אגב, כשרוצים להחצין ולהראות לכולם שאנחנו "זוג מהספרים" זה הכי מחשיד, למה כולם צריכים לדעת? לא מספיק שלך עצמך טוב????
מה הקשר??????????
בגלל שזה המנהג שלך את מקצינה את המציאות והופכת אנשים לרשעים בלי סיבה!!
זה לא נתון לוויכוח נכון!!
כי לא מתווכחים על עובדות ומנהגים…!!!
זה כמו שתגידי שמי אוכל קטניות בפסח הוא לא חרדי מה הקשר את לא אוכלת כל הכבוד
זה לא הופך את אלו שכן נוהגים לאכול לפחות ממך !!
חלק מהיהדות ומהחרדיות זה גם לכבד מנהגים שונים משלך !!
הלוואי שזה היה כמו קטניות בפסח !!!!
הלוואי שזה היה סתם עניין של מנהגים ולא של…!!!
והראיה של קטניות בפסח לא מתווכחים פה בכזה להט!!!
זה נטו מנהגים לא כל אחד שרוצה לשבת ליד אשתו הוא כבר רוצה לייחצן ולהתלהב
זה יכול להיות אדם צדיק שעושה את הדבר הנורמלי!!!!!
אני חושבת שקצת סטו פה מהנושא… הבן אדם שואל למה הוא צריך להרבות בשיחה עם אשתו ומיד אחר"כ באותה נשימה הוא כותב שהוא לא יושב ליד אישתו באוטובוס מבחינה אידיאולוגית, מה שנובע מכך שכנראה הוא לא עושה את זה מבחינה אידיאולוגית אלא מבחינה זוגית, אין לו כח לדיבורים של אשתו ולחפירות שלה,כי זוג שחיים טוב ביחד, ומדברים בכיף והנאה אחד עם השני, שעת הנסיעה הזו בה הם לא ידברו ביחד לא תפריע לאפ אחד, אבל אם הבעל משדר לאשתו שלא כיף לו לדבר איתה, והיא משעממת וחופרת, והוא רוצה שעה של שקט ברור שהיא נפגעת, אין על מה לדבר, אז אין פה שום ענין אידיאולוגי יש פה ענין זוגי נטו, ברגע שהוא יספק את אשתו בדיבור – לא יפריע לה האוטובוס, והוא לא יצטרך אידיאולוגיות ותרוצים, ועל כן התשובה של ר' יעקב צודקת לחלוטין, מעריכה!!!
ואוו, כמה הנושא הזה מסעיר…
היו כאן 'קולות' שדיברו על כך שאם יש זוגיות טובה אי הישיבה באוטובוס לא תפריע לאישה.
אז כך. לגמרי לא בטוח. אני מאד מבינה את הצורך של אישה להיות יחד. גם באוטובוס. היום קצב החיים הוא לא יאמן ונסיעה באוטובוס, היא רגע של הרפיה. אני כותבת זאת ממקום חסידי בהחלט, ויחד עם זה מבינה את הרגישות של אישה לסיטואציה, שהיא כאילו מורחקת. אם היא מוכנה לזה ומרגישה שותפות וחלק, אז יופי! תבוא על שניהם ברכה. אבל אם היא נפגעת? כדאי לבדוק שוב עם רב.
לפעמים מרוב רצון לנהוג בקדושה וברוממות 'מאבדים' את זה בדרך ומשאירים אדמה חרוכה.
ואל תכתבו לי כמה זה לא אמיתי ושצריך לבדוק לעומק את הזוגיות שלהם אם יש צורך להחצין. זה לא כך. אחרי הפעולות נמשכים הלבבות. כשמתרחקים, ולא משנה מאיזו סיבה – נוצר ריחוק. כמתקרבים (בטעם טוב ובעדינות. כל דבר אפשר לקחת למקום מוקצן. לא זו הכוונה. גם ללכת ברחוב עשוי להעשות באופן בלתי ראוי.) נוצרת קרבה ותחושת יחד.
אולי גם השאלה היא האם האוטובוס הוא מאשדוד לבני ברק (קו מהדרין) או מקרית ספר לבני ברק (קו שמקובל בו אחרת)
התחברתי מאד לתשובה. אני חושבת שמי שנכון לשמוע ימצא בה הרבה אמת.
ראיתי לנכון להעתיק שו"ת שלמת חיים למרנא הגרי"ח זוננפלד זללה"ה
ישיבה על יד אישה בעגלות הציבוריות
בדבר העגלות הציבוריות, וא"א ליזהר תמיד שלא תהא אישה יושבת בצד איש, ונסתפקתי אם יש להביא ראיה דלא הוי אפ' בגדר מכוער מהירושלמי שהובא בתוס' בסוטה (י"ט. ד"ה וכהן), דפריך על הא דהכהן מניח ידו תחת יד הסוטה, והרי הוא מכוער, ומשני ע"י מטפחת, מוכח דע"י מטפחת לא הוי אפ' מכוער, וגם בכאן עכ"פ הבגדים מפסיקין.
תשובה: נראה דאין בזה משום כיעור.
ע"כ ציטוט
באשת חברו אמרו ק"ו באשתו שאין זה מכוער.
תגובה של תוכן,
ואין בודקין מן המזבח ולמעלה.
אני חושבת שאם זה המנהג אין לאישה מה להפגע,
כנראה שהם לא נוהגים כך והוא כביכול "מחמיר" על שניהם
להחמיר על חשבון אישה זה בהחלט עוול!
ואין לו שום היתר לזה!!
נקודה למחשבה לגברים שכאן-
לרוב כשהגבר יושב קדימה והאישה מאחורה- כל הילדים הקטנים+כל התיקים נמצאים מאחורה עם האמא.
אני רואה אמהות שעל הברך יושב בן השנתיים, ביד היא מחזיקה את התינוק, לידה מצטופפים בן הארבע והחמש, בעיניה היא משגיחה על — שבספסל ליד ועל הרצפה בין הרגליים היא מנסה ליצב את התיקים.
ואיפה בעלה? אה, הוא יושב קדימה מתבונן בנסיעה בעניין או שקוע בשיחה עם חברו לספסל או מנמנם אפילו.
ולמה לא תיקח אליך ילד אחד(!) או תיק?!!
נכחתי במקרה כזה בטיסה! האבא התישב קדימה אפילו שהיה מקום ליד האמא שנאבקה ב3 ילדים קטנים בוכיים, והדף את בקשותיה שיבוא לידה, עד שלא הורתה לילד בן ה4/5 ש"אתה הולך לשבת עכשיו ליד אבא, ולספר לו מה שאתה רוצה כי לי יש כאן את שמואל וחיים" וכשהאבא גילה שהילד נצמד אליו לפתע נזכר לעבור ליד אשתו וילדיו.
אשתך לא שפחה שנועדה לגדל את ילדיך! היא כאן, רוצה בכל מאודה להיות עזר כנגדך, אבל גם מתחננת לך להיות שותף איתה, במיוחד אם מבקשת שוב ושוב בטרם תקרוס!
כותבת בכאב לב ממש.
מה זה קשור לעזור עם הילדים, ברור שחייבים לעזור עם הילדים ובהרבה
השאלה היה בנוגע לזוג שנוסעים בלי הילדים….
הדיון אם לשבת באוטובוס אחד ליד השני הוא לגיטימי מכיוון שיש כאן ציבור רחב, ואני אסביר.
נניח גבר שאשתו ממש אוהבת פרחים וכל פעם שהם עוברים ליד חנות פרחים, הוא קונה לה, אחרת- הוא לא מספיק חושב עליה, מבחינתה.
אם בשבת הם עוברים ליד חנות פרחים, כמובן שהאישה לא תעלב שבעלה לא קונה לה פרחים בשבת.
ולמה? כי זה מאוד ברור לה שזה ממש חילול שבת.
זהה המקרה לישיבה באוטובוס, זוג שבזרם שלהם לא מקובל לשבת ביחד באוטובוס, האישה לא תעלב מזה! זה לא אופציה מבחינתה.
לעומת זאת, בזרם שנהוג כן לשבת ביחד, כשזה אפשרי והבעל לא רוצה, לא משנה מאיזה טעמים, לשבת לידה, זה ממש פוגע. הוא חייב להסביר לה בצורה אוהבת שהוא מאוד נהנה לשבת לידה, היא אישה מהממת וכיף איתה, אבל באוטובוס, ליד כולם, עדיף שרק נתגעגע ונחשוב אחד על השני בלב 🙂
ורק תשימו לב, אולי זה קצת יקפיץ כאן חלק מכם, אבל תדעו שהעולם מקנא! לא לכל אחד טוב עם בן/בת הזוג. ולכן, במקומות ציבוריים מומלץ שלא להראות גילויי חיבה, בלי קשר מבחינה הלכתית על גילויי חיבה ברשות הרבים.
את הדברים שלי אני אומרת אחרי הרבה מסקנות וניסיון. אני ב"ה גרושה. היו לי חיים עם בן זוג שכולם אמרו עלינו שלא ראו כזאת אהבה והתאמה בין בני זוג. כמה עין הרע… והתגרשנו. עם כל האהבה וההתאמה שכולם ראו…
תגידו,
פיאה נכרית מותרת בלבישה או לא??
בלי להכנס לצדדים והמחלוקות ההלכתיים…
אני מניח שאין אחד שלא יסכים עמי, על פיאות מסויימות
הנפוצות מאד בציבור שלנו (כולם!! חסידים, ספרדים וליטאים)
שהם אסורות בתכלית האיסור!!!…
זאת אומרת,
יש את החלק האידיאולוגי בדבר, שלא ניתן כלל לוויכוח אלא כל אחד יעשה כדעת רבותיו,
יוצאים מן הכלל שתי קבוצות:
אלו המתירות לעצמם כל פאה שהיא… ללא להכנס לפרטים.
ואלו המתירות לעצמם כל דבר 'דווקא' כי הם לא חובשות פיאה.
במה דברים אמורים??
לשבת יחדיו באוטובוס,
הוא נתון רבני – אידיאולוגי –
וחבל לנו על ההתרגזויות והוויכוחים
אותו שואל יקר, -אם מבחינה הלכתית הוא שואל,
אזי שאלתו נשאלה שלא במקומה.
ומכאן והלאה, לאלו הנוהגים להיתר בישיבה יחדיו.
לא חושב שיש כאן יותר מידי צדדים.
רבותי!
מדובר בבני אדם!!!
ברי דעת!!
ישיבה במקומות הראשונים באוטובוס בפטפטת קולנית,
וקינוח בפיצוצי מסטיק…
אינו עניין של מנהג!! ואין שום צורך להסביר
ומאידך – ישיבה רגועה ושיחה נעימה של זוג יר"ש, במיקום הגיוני באוטובוס
אינו אלא קידוש שם שמים!!
אנו אומרים לעצמנו הבה נהיה הגיוניים, – 'נעזור לאנשים לא להיכשל'
ומצד שני על כל אדם מוטלת חובת עצמו!!!
לא ידוע לי על רב מסוים בציבור בחרדי שהתיר לשבת ביחד בקווים החרדים
כן ידוע ומופרסם שכל גדולי ישראל זצוק"ל כולל מהציבור הליטאי כגון מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל וכל גדולי התורה שבימינו ביקשו להיזהר
ועשית ככל אשר יורוך זה לא סיסמת בחירות
א. באיגרת החזון איש שבתחילת ספר טהרת בת ישראל כתוב שיושבים יחד באוטובוס אפילו בזמן שאסורה ואף 'המדקדקים'.
ב. מנין שגדולי ישראל שאמרו שגברים ישבו מקדימה ונשים פנימה התכוונו גם לזוג נשוי שיושב באמצע? יש למישהו מקור על זה?