שולחן ערוך – אור החיים סימן תריג, סעיף י':
כַּלָּה, כָּל שְׁלֹשִׁים יוֹם מֻתֶּרֶת לִרְחֹץ פָּנֶיהָ.
משנה ברורה ס"ק כו':
כל שלשים יום: אחר נשואיה כדי שלא תתגנה על בעלה.
כתב הח"א נראה שזה היה בזמניהם שלא היו בבהכ"נ כל היום
אבל בזה"ז שאינו רואה אותה כל היום לא שמעתי שנוהגין בזה היתר:
עד כאן הציטוט.
אם אני מקשיב לצדקות הטבעית של ימינו, הייתי חושב שבזמן שהוא רואה אותה כל היום אז אסור כדי שלא יכשל וכאן כתוב כדי שלא תתגנה עליו ביום הקדוש הזה כשהם פוגשים בין התפילות!
זה הכיוון של זוגיות ביום כיפור בעיני השולחן ערוך והמשנה ברורה.
נכון שזה לחתן כל שלושים יום, אבל אני הבנתי את התפיסה הכללית…
הבנתי. נראה לי שהכיוון הוא יותר שיהיה טוב נעים ונחמד… בתוך כל המעמד הזה של חתימת הדין.
נ.ב. אני לא מאלה שחיים על פי סימנים ועניינים דקים מידי, אבל השנה שמתי לב שהסימן של הסעיף הזה הוא סימן תרי"ג. מעניין.
לגלות עוד מהאתר הרב יעקב שקולניק - יועץ נישואין
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
תגובה אחת
בהחלט תובנה מדהימה עד כמה חשוב המצב הנעים בין בני זוג אפילו ביום כיפור