שלום רב.
אני קוראת ותיקה שלך ונהנית מכל המיילים שאתה שולח! ומודה לך על כך.
זמן רב שאני רוצה לבקש ממך דוח כזה שיסביר ויבדיל מתי על האדם לאמר: כך ה' בחר בשבילי וזה מה יש ומתי לקום ולבחור אחרת..
יש לי שתי אחים מתמודדים עם בעיות שלום בית ברמה של מתלבטים אם לפרק או לא ..אחד משתק אותו הפחד וטוען שזה רצון ה'.. והשנייה דואגת לילדים שיגדלו בלי אבא..
איך אני יכולה לעזור להם לקבל / לא לקבל כזו החלטה גורלית לחיים?
מהו המדד שאפשר לאמר עד כאן ולא מוכנה עוד? כמה להקריב עבור השלום?
המלצתי להם להתייעץ איתך אבל זה לא קורה ובינתיים אני האוזן קשבת שמאוד רוצה לעזור להם אבל זה גדול עלי.
אודה מאוד לתשובתך.
מ.
שלום,
השאלה גדולה גם עלי וגם עלייך.
אם אנחנו מחפשים באמת את רצון השם, אז זה מתחיל בצורך להיות אדם, השם רוצה שנהיה בני אדם עם נפש תקינה ואחרי שיש לנו בן אדם שמים עליו עול תורה ומצוות וכחלק מזה הוא מתחתן ואחרי כל זה השם רוצה שיהיה שכינה ביניהם!
זה הבסיס.
אם לא מסתדרים, אז השם רוצה שישלימו.
נראה שבמשפחה שלכם יותר מידי עסוקים בשאלת "הפירוק"..
מי יפרק את מי ואיך…
או שמדברים על "הקרבה" למען השלום.
השיחה צריכה להיות, איך אנחנו יוצרים לעצמנו מרחב זוגי נעים?
איך נעשה שיהיה לנו יותר טוב?
ההחלטה אם להתגרש או לא נתונה לזוג עצמו בלבד. לא על יועצים ולא על אחים. זהו תבשיל שמתבשל לו, אחרי ניסיונות מרובים ורציניים (בדרך כלל) לטיפול בבעיות.
מציע לך כאחות, לדבר איתם כל הזמן על איך בונים ולא לדסקס על האם לפרק
דיבורים על פירוקים וריחוקים רק קונים לעצמם יותר ויותר מקום בחיים ואז הבן אדם נהיה מכוון מטרה לכיוון הזה
במקום שיהיה מכוון מטרה לכיוון של בניה!
כווני אותם לבנייה
ואל תשכחי שלא עלייך המלאכה…
בהצלחה רבה
יעקב
10 תגובות
לא מבין למה פה לא נכנסת בה על מיליון קמ"ש, על ההתערבות והנזקים שהיא עושה לאחים ואחיות שלה, ועל הנזקים שהיא גורמת לעצמה…שאולי ב"עזרה" שלה היא תצטרך ח"ו לעזור להתמודד עם ההשלכות אם תהיינה ח"ו, מי שלא יודע מה הוא גורם לפחות שיסור את הפה שלו…..
מבין אותך, אבל אין קשר בין מה שהגבת לשואלת 😉
היה צריך להסביר לה לצאת מהתמונה, זה לא מענייניה, ואם האח או האחות מבקש/ת אוזן קשבת, אפשר להסביר לה, איך להסביר להם, שגרוע מאוד לערב משפחה…והיא רוצה בטובתם, לכן היא מבקשת לא לערב אותה…ושהיא לא הכתובת…וזה יכול להזיק…
זה לא נכון, אחותה בסך הכל רוצה לפרוק, זה לא שהי מייעצת לה, לפעמים האוזן הקשבת נותנת המווווון
לדעתי הכי גרוע שמערבים משפחה, גם אם נראה שיש בן משפחה שרוצה באמת לעזור מכל הלב, עדיין אדם קרוב אצל עצמו, במקרה שיש בעיה, הכי חכם ללכת לרב שמתייעצים איתו ביומיום, ובליווי של יועץ מומחה וירא שמים, זוהי הדרך הנכונה להינצל מצרות, גם יש דעת תורה, וגם יש ייעוץ מקצועי, אדם שעושה על דעת עצמו, יעשה הכי הרבה טעויות.
חושבת שזה לא הכי חכם לערב משפחה בכאלה עניינים. ממקום שבן משפחה לא יכול לעשות גבולות בין העזרה לקרוב ובין כמה זה טוב לי להיות בסיפור הזה. כי מטפל/ יועץ /רב הם אנשים חיצוניים וההפרדה קורית מאליה. ובן משפחה עומד פעמים רבות בפלונטר. כי גם כשקשה קשה ומעמיס, הוא מרגיש חייב לעזור לשני ולשמוע אותו אותו גם כשזה על חשבון חייו הפרטיים. מה גם שהרבה פעמים כשזה נושא ענק כמו פירוק משפחה השיח על זה עם אח /אחות מוחק את שאר הקשר. כי זה מה שתופס אצל הצד המתמודד את הבמה.
ולא תמיד אנשים כמו האחות הנ"ל שמים לב כמה זה מזיק להם.
האם לייעץ לה מה לעשות ועל מה לשוחח איתם זה לא מכניס אותה עמוק יותר?
או שאולי צריך להעלות את הנקודה כמה זה נכון לה להיות בתוך הסיפור הזה?
מתמודדת עם סיפור כזה מקרוב. רק שבו אני הילדה [נשואה] שההורים שלה בתהליך כזה. ואמא שלי מנסה לשתף ולהתייעץ. ומה ששמעתי איפה שרק שאלתי זה שלא מערבים משפחה בכאלה דברים זה מזיק יותר ממועיל.
זה נכון שעזרה לא מקבלים ממשפחה, אבל הקשבה ותמיכה כן, לגבי בעיה כזאת כמו עם הורים זה באמת בעיה, כי אם האמא רוצה לשתף אז מה בעצם את תחשבי על האבא? אז זה באמת לא לעיניין כי את בעצם בעד שני הצדדים. פה באמת לא כדאי להתערב
מי יתמוך בקושי אם לא משפחה?
זה התמודדויות קשות ומורכבות!!
אפשר לשתף אחות אבל עזרה לקבל מאיש מקצוע
אני רוצה לספר סיפור שהיה אצלינו במשפחה:
דודינו היו פגועי מוח מאוד,
וכצפוי לא היה שייך להמשיך כך וע"כ נפרדו דרכיהם.
ביום מן הימים, כשהיה נראה לסביבה שהבעל קצת מאוזן וניתן עפ"י ההלכה לערוך גט, נכנסו לשאול את הסטייפלר זצוק"ל מה הגדר של בן דעת וכדו'
שאל הסטייפלר האם אחד משניהם יתחתן פעם? ומשנענה בשלילה, אמר: א"כ למה לערוך גט ולהוריד למזבח דמעות לחינם, עדיף שישארו פרודים לנצח.
למקרה כזה זה מתאים אבל זוג שלא מסתדר אז שלא יתגרשו? לא חבל על הדמעות שהם יזילו כשרע להם?
זה סיפור יפה, אבל לא קשור לעיניין זה