שלו' ר' יעקב שליט"א
נהנים מאד ממאמריך
כאן הבעל,
בדרך כלל אני ממש מסכים ויש לי הזדהות איתך
אבל הפעם לא התחברתי
למה אתה מאשר בכ"כ נחמדות לחפור לבעל על דבר שהאישה לא מתמודדת איתו כלל
הרי היא לא נמצאת בחברה של הבעל
שבשבילם זה פתיחות ללכת ככה
היא לא חיה את "מה זה אומר פתיחות"
אני מסכים שצריך דיבור על זה
אבל אם הבעל מבהיר לה שזה מבחינתו פדיחות לצאת ככה, ושהוא ירגיש לא מקובל מספיק
או אפילו כלפי עצמו ירידה רוחנית, או השתייכות לאנשים יותר פתוחים
האם זה מצדיק את החפירה
שוב, שיסביר לה, בדרכי נועם שהוא רוצה להיראות הכי בשבילה
אבל לא בשביל העקרונות הרוחניים או החברתיים
חשוב לי מאד לשמוע את דעתך
כי אתה אפילו לא פקפקת בצד שלה.
בכלל, מעניין איך זה התחיל שלאשה כ"כ חשוב היופי החיצוני של בעלה
כשבגמרות והספרים זה נראה בדיוק הפוך דאשה ניחא לה בכל דהו וטב למיתב טן דו וכו'
ומאידך אין אשה אלא ליופי וכו', מה ההסבר לתופעה זו? והאם באמת כך נכון שיהי', שלאשה מפריע יופי בעלה?
אשמח מאד לתגובתך כי זה משנה לי…
תודה שוב על כל מאמריך והגיגך
אנחנו קוראים אותם בשקיקה
הבעל
שלום לך,
אשה לא צריכה ולא יכולה להוריד את בעלה רוחנית או לגרום לו להתבזות חברתית!
במקרה שאליו הגבת האישה לא הביעה את הקושי האישי הגדול שלה בנושא.
היא לא צריכה לאלץ אותו ולחפור לו ללכת בצורה לא ראויה ערכית או בצורה משפילה, אבל מצאתי שהרבה פעמים כשבני זוג מסבירים את הצורך והקושי שלהם, לפתע הקושי החברתי משתנה או מוצאים דרך לפתור את הבעיה בגלל שמבינים את הקושי.
לדוגמה,
זוג חסידי שהאישה רוצה שבעלה ילך בלי ווסט והוא התבייש בכך, היא הסבירה לו את ההרגשה שזה מעלה בה והוא אמר לה שבעיקרון זה מאוד קשה לו, אבל אחרי שהבין את הכאב והצורך שלה שהוא יזרום ושזה עושה לה טוב ואחרי שהוא הבין שאין לה משהו נגדו ונגד הקו הרוחני שלו, אז הוא מצא דרך לא ללבוש את הווסט בכל מיני סיטואציות שאינן חברתיות כדי לשמח את אשתו.
לשאלתך לגבי היופי החיצוני של בעלה.
זה נכון שאישה באופן בסיסי צריכה יותר את הרגש וההתייחסות של בעלה מאשר איך שהוא נראה.
וזה נכון שגבר מספיק לו שיש לו בית בסיסי, אבל זה לא אומר שלא ישמח אותו אם יהיה גם עציץ בבית…
לפעמים זה חשוב לאישה שהוא ייראה טוב כמו שחשוב לו עציץ יפה. ולפעמים זה ממש חשוב לה חברתית. בדיוק כמו שחשוב לה שהילדים יהיו לבושים יפה-בהקשר הזה גם חשוב לה שהבעל יהיה לבוש יפה.
וכאן נכנסת המילה שהנשים סוגדות לה "מושלם"
היא רוצה שכולם יראו מושלם!
ולפעמים זה מעבר לסתם רצון, אלא צורך ממש כדי להרגיש טוב עם עצמה
לכן בהחלט חשוב שאישה תדבר עם בעלה על דברים כאלה
ובעיקר כשהיא מרגישה שזה ממש צורך בשבילה!
ומבחינה רוחנית, לא לשכוח ששלום בית זה דבר רוחני. ולא לכעוס זה דבר רוחני. (קצת יותר מווסט…)
בהצלחה!
לגלות עוד מהאתר הרב יעקב שקולניק - יועץ נישואין
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
2 Responses
לגבי טב למיטב טן דו עייןבתוס רפ"ב דקידושין שאומרים את זה אחרי שאשה התרצתה לכך דהיינו שאשה מתקדשת ע"י שליח בלי לראות את הבעל קודם א"כ נתרצת במה שיהיה אבל כתוב בגמ באותו עמוד שאדם לא יקדש את ביתו הקטנה עד שתגדל ותאמר בפלוני אני רוצה . שואלים תוס הרי טב למיטב וכו ומתרצים שכאן לא נתרצת לכך . דהיינו שלאשה קל יותר להחליק ולוותר והאיש לא . לאיש אסור לקדש עד שיראנה . אבל צריך שתרצה לוותר .
הצורך של האשה שהבעל יראה טוב הוא כמו אותו הצורך שאי אפשר להזמין אורחים בלי שיהיו מנות, שיכבדו את המארחים כנכון וכיאה למארח. לא סתם בוחרים אולם יפה לאירוע, מנות וכו'.ככל שמארח כיד המלך ביד רחבה ובנפש חפצה ככל שהיד משגת, זה יותר מכבד את המארחים שבעצם מראים כבוד. בעל וילדים מסודרים או לפי האישה "מטופחים" על ידי בגדים נקיים, מגוהצים ויפים- זה מכבד אותה. אישה היא שרת הפנים. ומאוד מורגש מתי האמא היא זאת ששולחת את הילדים ובעלה, תחשבו על מצב שהאשה לא בבית כמה ימים מכיוון שילדה כולם מרגישים זאת.