פורסם גם במיל, ואני מעלה את זה כאן כי הנושא הזה נוגע להרבה אנשים: איך בונים ערך עצמי שלא תלוי רק בזה שאחרים מעריכים אותנו?
ראשית, רצינו להודות על המיילים המרתקים והמועילים. אנחנו מאוד נהנים לקרוא אותם ולומדים מהם המון. בנוסף, רכשנו כמה חוברות ומהן גם נהנינו מאוד.
אנחנו זוג צעיר. אני, בתור בחור, הייתי אדם חברותי מאוד – חברים שלי אהבו לשתף אותי, להתייעץ איתי ולהעריך את דעתי. הדבר חיזק את הערך העצמי שלי ונתן לי תחושת משמעות. מאז שהתחתנו אני מרגיש שאני כבר לא מקבל את אותה הערכה. בעקבות זאת, התחילו לעלות אצלי תחושות קשות של חוסר ערך עצמי, עד כדי כך שאני מרגיש לפעמים לא שווה כלום ושאף אחד לא מעריך אותי .
ואני יודע שזה מונע אותי מהתפתחות אישית
ויש לי הרבה במה להיות שווה
אשמח לקבל יעוץ ועזרה איך אני יכול לבנות את הערך העצמי שלי שלא יהיה תלוי מאחרים
שלום לך איש יקר.
ערך עצמי נכון לא נבנה בעקבות "חברים מתייעצים איתי כן או לא"
הוא נבנה בעקבות האם אני מכיר בערך שלי גם בלי שמוחאים לי כפיים.
אני מבין דברים. אני יודע לפעול. לפעול נכון. אני עושה את רצון השם. אני יודע ללמוד. אני יודע להיות חברותי.
הכרה בכאלו דברים.
ואם אני פועל לאורך שנים על פי ההכרה הזו ואני הולך בדרך הזו, זה מחזק אותי. את הערך העצמי שלי.
זה הערך שלי ואני מחזק אותו בפעולות נכונות.
מה שאתה עושה, אתה מסתכל על החברים שלך אם הם נותנים לך ערך ואתה נמדד לפיהם.
במקום לומר "הערך שלי נמצא אצלי כבר והם יכולים להכיר בו או לא. "בעיה שלהם"…
זה ברמה הפסיכולוגית.
ועכשיו נחבר את זה לזוגיות.
אני מבין שקורה משהו ביניכם שאשתך לא מספיק מתייחסת לדעה שלך ואז אתה מרגיש הפוך מהחברים.
אז מה תעשה מהיום?
תגיד לעצמך:
"אני יודע שאני שווה בזה ובזה ובזה (ממש תמלמל לעצמך את זה כל בוקר – עם חיוך),
וכדי שאשתי תראה אותי ולא תתן לי תחושה לא נעימה של לא שווה למרות שאני כן שווה-
אני מהיום אדבר איתה על איך שאני מרגיש כשהיא לא מעריכה את דברי או עושה משהו שמעביר לי את המסר הזה"
ואז יש את השיטה של "לדבר איתה על כל דבר כזה"
אז יש לך עובדה בשתי גזרות:
אישי – בשתי שניות תכיר בערך שלך – תעשה רשימה – תמלמל את זה
ושנית – עקביות מול אשתך – על התחושה הלא נעימה שאתה לא מוכן להמשיך כך.
לפעמים "העמידה מול האישה" מסתבכת לחלק מהבעלים ופה בדיוק נכנס ייעוץ זוגי.
שיהיה לך בהצלחה.
אני רוצה להאמין שתצליח בענק ומהר!!
בהערכה יעקב
נ.ב.
אם אתה מרגיש שזה לא רק “חסר לי קצת הערכה”, אלא נפילה פנימית, ייאוש וחוסר כוח לזוז —
יש לי דו"ח קצר: איך אני עוזר לחברים לצאת מדיכאון.









